Csapatunk

Dr. Hajsz Márton

általános fogászat, endodontia szakorvosa, mikroszkópos kezelések
A lényeg a részletekben rejlik
Dr. Hajsz Márton (3)

A Szegedi Tudományegyetem Fogorvostudományi karán végeztem 2018-ban. Ugyanettől az évtől a Szegedi Tudományegyetem Fogorvostudományi kar endodontusrezidense voltam, a sikeresen abszolvált endodoncia-szakvizsgám letételéig. A graduális képzés során körvonalazódott bennem, hogy a konzerváló fogászat és endodoncia, illetve a protetika vonz legjobban.

Számomra a páciens komfortérzete és a munkám minősége a legfontosabb, ezért például a kezelések során lupéban dolgozom, ami egy speciális nagyítólencsés szemüveg, a még precízebb és alaposabb eredmény érdekében. 4 éve dolgozom operációs mikroszkópban is, illetve a szakterület összes egyéb eszközét ismerem és használom.

Középfokú angol nyelvvizsgával rendelkezem, a nyelvtudásomat az angol nyelvű oktatásban használom, és nem okoz gondot a külföldi páciensekkel való kommunikáció sem.

Dr. Hajsz Márton interjúja

Miért pont a fogorvosi hivatást választotta?

Mindig is egy olyan területet képzeltem el magamnak, amelyben az elméleti tudás mellett a gyakorlatra is nagy hangsúlyt fektethetek, mivel szeretem az önállóságot és a kreatív helyzetmegoldásokat. Miért pont fogorvos vált belőlem? Az egyetemi felvételi előtt a motivációt a biológia és a fizika iránti szeretetem adta, ám azt akkor még nem sejtettem, hogy a diploma megszerzése után a nagyításban végzett kezelések ennyire magukkal ragadnak.

Jellemzően milyen típusú kezeléseket végez?

Mikroszkópos gyökérkezeléseket és fogmegtartó kezeléseket. Szeretem azt a kihívást, amellyel egy-egy fog megmentése jár, hiszen sok esetben egy foghúzástól mentem meg a pácienseimet. A jelenlegi implantológiai technológiák segítségével nagyon szép eredményeket lehet elérni a fogak pótlásánál, de a saját fogak megtartása még mindig a legnagyobb értek.

Mi jelent sikerélményt a munkájában?

Egy reménytelennek tűnő szituáció megoldása biztosan az.  Nagyon jó élmény a bizalom kialakításának folyamata is, amikor is egy korábban kétségekkel érkező páciens a korábbi félelmeit leküzdve már felszabadultan vág bele a közös munkába.

Melyik esetére emlékszik különösen jól, és miért?

Az egyik legszebb emlékem még rezidens koromból származik. A szegedi oktatóklinikán karácsony napján voltam ügyeletes, amikor egy körülbelül 5-6 éves kislányt hoztak be a szülei. A kislány nagyon sírt, sőt a korábbi rossz tapasztalatok miatt úgy 15 perc kérlelés után volt csak hajlandó beülni a székbe. A kezelés végén azonban már azt kérdezte az anyukájától, hogy: „Ugye holnap is jövünk?”

Fontosnak tartja-e a humán tényezőt, az emberi érzéseket?

Empátia hiányában nem lehet ezt a munkát hatékonyan és a páciensek számára is kielégítő módon végezni. Saját magam is azt tapasztalom, hogy ha bizalmi kapcsolat alakul ki egy páciens és fogorvosa között, akkor az egész folyamat könnyebb, gyorsabb és jó élmény lehet, annak ellenére, hogy a páciensnek esetleg már voltak rossz tapasztalatai.

Miről kell leggyakrabban felvilágosítania a pácienseket, mire kell sokszor felhívnia a figyelmet?

A megelőzés és a folyamatos kontroll, illetve a szájhigiénia minden eleme elő szokott kerülni. De a témával kapcsolatos hiedelmek lerombolása is nagyon fontos, mert abból rengeteg van!

Miért szeret az Uniklinik fogászaton dolgozni?

A profi csapat és az orvosok igényeit is figyelembe vevő felépítés nagyon kedvező munkakörnyezetet teremt. A modern eszközpark és az igényes berendezés pedig nem csupán a páciens számára szemet gyönyörködtető, hanem a fogorvosnak is egy olyan érzést ad, ahova élmény a munkába járás.

Kezelések

Rendelési időpontok

Hétfő
7:30-13:30
Kedd
-
Szerda
7:30-13:30
Csütörtök
14:00-20:00
Péntek
14:00-20:00
Szombat
-