Nyitva: H - Szo 7:30 - 20:00

1148 Budapest, Örs vezér tere 2.

Tel.: +36 1 222 7250

+36 1 222 9150

Kapcsolat Időpontfoglalás Belépés

Érdekességek

Ropi vagy perec, avagy hogyan nassoljunk

Ropi vagy perec, avagy hogyan nassoljunk

Ha Ön szeret nassolni két étkezés között, akkor érdemes figyelembe vennie az alábbi szempontot is. Evés közben a száj pH-értéke megváltozik, és ez nem tesz jót a fogzománcnak. A savasság felpuhítja, erodálja a fog felszínét, amely sérülékenyebbé válik, és a fogakat könnyebben megtámadják a fogszuvasodást okozó baktériumok. Minél tovább eszik, annál tovább tart ez az állapot. 


Ha a nassolás rövid ideig tart – mondjuk elmajszol egy perecet -, fogászati szempontból kevesebb ideig teszi ki fogait a savas kémhatás ártó hatásának. Sokkal rosszabb, ha egy dobozka ropit majszolgat órákon keresztül, 2-5 percenként elropogtatva egyet, vagy egész délután tökmagot rágcsál.

Táplálkozástudományi szempontból lehet, hogy a gyorsabban befalt nyalánkság ártalmasabb, mint a kevésbé kalóriadús vagy egészségesebb étel, amelyet viszont lassan fogyaszt el. Fogászati szempontból viszont a „ritkábban és gyorsabban” elv előnyösebb! Ez még az olyan nagyon egészséges ételfélékre is vonatkozik, mint a nyers zöldségek és gyümölcsök.


Abban azonban a dietetikusok is egyetértenek, hogy az étkezések számát ideálisan valahol 3 és 5 környékén kell meghúzni, és jó, ha pár óra eltelik két étkezés között.
Mi a megoldás? Ha nem tudja megállni, hogy ne nassoljon, akkor a ropi helyett válassza inkább a perecet – vagy bármi mást, amit viszonylag rövid idő alatt megeszik, ahelyett, hogy órákig lenne valami a szájában.

Kiemelt cikkek