A legjobb reklámok a fogápolás témájában
A helyes fogápolásnak kell a reklám!
Ha mindenki tudná, miért fontos naponta legalább kétszer fogat mosni, ha a fogköztisztítás a napi fogápolási rutin része lenne, ha senki nem élne tévhitben a fogápolás megannyi aspektusát tekintve – akkor nem lenne szükség külön hírverésre.
Ám hazánkban – és a nagyvilágban is – nem ez a helyzet. Mi magunk igyekszünk minél szélesebb körű felvilágosító kampányt folytatni, mert meggyőződésünk, hogy a legjobb gyógymód a megelőzés. A legtöbb fogászati probléma ugyanis helyes és rendszeres fogápolással megelőzhető lenne. Egy ferdén előtörő bölcsességfog, amelyet épp emiatt el kell távolítani, természetesen nem ebbe a kategóriába tartozik, de a szuvasodások, gyökérkezelések, fogpótlások zömét bizony meg lehetne úszni.
A mi szavunk önmagában nem elég
Nemcsak a rendelőben, hanem a közösségi felületeinken is sokszor hirdetjük a helyes fogápolás fontosságát. Ám a mi szavunk nem jut el olyan sok emberhez, mint egy-egy reklámkampány, amelyet adott esetben akár több százezer ember lát-hall. Külön örülünk a szellemes és ötletes vagy különösen szemléletes reklámoknak, mert az ilyenek megragadják az emberek figyelmét, és a fogápolási üzenet célba ér.
Nem a márka a lényeg, hanem az üzenet: a helyes fogápolás nagyon fontos!
Egy szubjektív válogatás következik azokból a – főleg külföldi – reklámokból, amelyek márkától függetlenül igen ötletesen mutatnak rá a fogmosás, fogköztisztítás vagy éppen a fogászati kontrollok fontosságára.
A szép mosoly az egyik legvonzóbb kiegészítő
Itt van rögtön egy olyan hirdetés, amelynek az az üzenete, hogy mosolyunk a legjobb kiegészítő. Személyesebb, mint egy szép óra vagy táska, igényességünket és jólápoltságunkat mutathatjuk meg vele.
Ezzel mi magunk is teljes mértékben egyetértünk! Ráadásul a fordítottja is igaz: ha elhanyagolt, hiányos és szürke a fogsorunk, nem fogunk jó benyomást kelteni beszélgetőpartnerünkben, kollégánkban vagy az állásinterjún.
Fogkrémek
A fogkrémek reklámjai sokszor az alapfunkcióra utalnak.
A MAXAM fogkrém hirdetésén például művészi módon láttatják, mit művel a fogszuvasodás a fogunkkal. A roncsolódás mértékétől függően fogtöméssel, gyökérkezeléssel vagy különböző fogpótlásokkal lehet helyreállítani a kárt, de szélsőséges esetben a fog eltávolítására is sor kerülhet.
A hirdetés láttán remélhetőleg sokakban felmerül, hogy este mégsem fogja elhanyagolni a fogmosást!
Vagy itt van a Signal fogkrém reklámja, amely a megelőzésre teszi a hangsúlyt.
Elsőre talán nem is olyan egyértelmű, mit is akar hirdetni ez a fogkrém, hiszen zavarba ejtő módon a szem körüli ráncokat látjuk, maga a fogkrém szinte eltűnik a felületen. Ám aztán a doboz melletti felirat útba igazít: (kb.) Az életre szóló mosolyokért. Így máris érthető: a szép mosolyhoz kell a rendszeres fogmosás, így világossá válik a kapcsolat a ráncok és a fogkrém között.
Bár ezen a reklámon kicsit el kell gondolkodni, mi igazán szellemesnek találjuk, hogy ebből az új szemszögből láttatják a fogápolás fontosságát.
Egy másik fogkrém teljesen más érvekkel él.
Az erős fogakat szemlélteti az összetekert tubuson levő harapásnyom. A kép nagyon jól felidézi, milyen jó, ha az embernek minden foga megvan, és ráadásul azok stabilak, erősek! Ez máris egyfajta motiváció az esti fogmosáshoz.
A speciális igényekre kifejlesztett fogkrémek természetesen másra helyezik a hangsúlyt.
A Sensodyne fogkrém védőfunkcióját hangsúlyozzák a védősisakok, amelyek igen ötletesen úgy vannak elhelyezve, hogy egy fogsor képét idézzék fel bennünk.
Fogkefék
A piacon sorra jelennek meg az újabbnál újabb fogkefék. A hirdetésekben hol általános, hol specifikusabb tulajdonságokat emelnek ki a gyártók.
Ez a fogkefereklám például azt ígéri, hogy a kefe olyan helyekre is eljut a fogak között, ahol az előző fogkefék már nagyon régen jártak. A dínó igen jó választás volt ennek az üzenetnek a szemléltetésére!
Egy másik márka azoknak az embereknek szól, akiknek érzékeny a foguk, így örömmel láthatják, hogy választott fogkeféjük olyan gyengéd lesz fogaikhoz, mint a tollpihék.
Egy cseppet elbizonytalanító lehet, hogy az ennyire gyengéd sörték hogyan tudják majd hatékonyan lesikálni a lepedéket a fogakról – de aki bízik a márkában, az ad egy esélyt ennek a fogkefének.
Fogköztisztítás
Kényes terület, mivel, mint már említettük, sok ember egyáltalán nem tisztítja meg a fogközöket, mások meg úgy vélekednek, hogy erre csak időnként van szükség. A valóságban naponta kétszer, de legalábbis minden este el kéne végezni a fogköztisztítás szertartását. Miért?
Íme egy minimalista magyarázat! A fogselyem – és a fogköztisztító kefe is – kipucolja a fogak közötti területet: az ott megbújó ételmaradékok, apró magvak, lepedék a fogszuvasodást okozó baktériumok „otthona”. Épp ezért érdemes mihamarabb megszabadulnunk tőlük!
Szinte ellentétes stílusú az alábbi hirdetés, amely azt magyarázza el, hogy a fogpiszkáló nem jut el minden helyre, ahol megbújnak ezek az ételmaradékok. Csak mellékesen jegyezzük meg, hogy mi, fogorvosok nem igazán ajánljuk a fogpiszkálót: könnyen megsérthetjük vele az ínyünket, és még csak nem is tisztít hatékonyan. Ez utóbbi tényre mutat rá ez a brokkolis reklám!
Sokkal sikeresebbek lehetünk a fogselyemmel (és a fogköztisztító kefével). Ettől a mókás, nagyúri brokkolitól el vagyunk ragadtatva! Mi több, örömmel fedeztük fel a háttérben a fogpiszkálót, amelynek esélye sincs közel kerülni főhősünkhöz… Nagyszerű sztorit kerekítettek a kreatív szakemberek, amely mulattató módon adja tudtunkra, miért érdemes fogselymet használni.
Reméljük, a jópofa illusztráció minden embert arra sarkall, hogy ezentúl gondot fordítson a fogközök ápolására!
Facebook-oldalunkon már bemutattuk a következő, bámulatosan csavaros hirdetést.
Az ötlet az, hogy a fiatalember fogai közé szorult salátalevelet mindenki észreveszi, ám azt csak kevesen, hogy valamelyik testrésze hiányzik. Ön például felfigyelt erre?
Egyszóval a fogköztisztítás hasznos, mert nem azt fogják nézni az emberek, mi van a fogunk között – hanem ránk fognak figyelni. Szerintünk ez igen okos érvelés – egyet is értünk vele!
Szájvíz
Nem vagyunk a szájvizek napi használatának hívei. Ezt a tényt többször is hangsúlyoztuk, és számos érvvel alá is támasztottuk. Természetesen vannak helyzetek, amikor fontos szájvizet használni, de a fogorvosi javallatok kivételével valójában nincs feltétlenül szükség a szájvizes öblögetésre. Ám aki szereti a szájvizek nyújtotta kellemes leheletet, hetente egyszer-kétszer nyugodtan használja őket!
A szöveg szerint senki nem figyel igazán arra, akinek rossz a lehelete…
Mi inkább azt hangsúlyoznánk, hogy mindenki igyekszik távol tartani magát attól, akinek nem kellemes a lehelete, ám ez a magával ragadó illusztráció így is remekül szemlélteti a szájszag problémáját. Hogy egy csöppet túldramatizálja a következményeket? Sebaj, legalább nagyobbat nevetünk a hirdetésen!
Fogászati kontrollok
A kontrollok fontosságát újra és újra elmondjuk, ahol és amikor csak lehet. Ez már egyfajta mantrává vált számunkra… De szükség is van rá, mert ha valakinek nincs panasza, nincs semmilyen tünete, akkor nehezen veszi rá magát, hogy felkeresse a fogorvosi rendelőt.
Pedig ezzel időt, pénzt, saját fogat spórolhat! Sőt, az ellenőrzéseknek van egy további előnyük, amit a kanadai fogorvosok szövetségének hirdetése ki is emel.
Az alsó szöveg szerint nem mindenki látja, ám a fogorvosa képes lehet rá.
Mi lehet ez? Ha meg tudnánk fejteni a középső ábrát, akkor nyomban kiderülne… Ön látja a fekete-fehér ábrában a szavakat?
Valóban nem könnyű kivenni, mi van odaírva, ám egy kis hunyorgás után az „ORAL CANCER”, vagyis a szájüregi daganatok kifejezés tűnik elő. Valóban, a fogászati kontrollok egyben rákszűrések is. A fogorvos a gyanús elváltozásokat észleli, és szükség esetén további intézkedéseket, vizsgálatokat javasol.
Nos, ezek voltak a mi kedvenc reklámjaink a fogápolás és fogászat témájában! Ha van olyan hirdetés, amely kedves a szívének, vagy különösen hatásosnak tartja, ossza meg velünk közösségi oldalunkon!